Tuesday, 12 June 2012

.....syifa's syndrome

...last sunday, we were sending her back to her hostel (as usual).......we are sicked of her, tinggal itu,tingggal ini...so i reminded her, buat CHECKLIST, babah dia lak kata; susah amat, lambak jer barang2 tu depan mata, senang nampak apa yang kurang.... (TOK MAK also says the same<BUAT CHECKLIST!, AS dah  banyak kes,,..)
          we plan to drop at her atuk mak n abah s house, when we reached sedenak, alamak" baju tinggal!!"BOth of us , babah n me, just kept quiet.....dlm hati ;aku dah berkata2" SORRY, WE WONT PATAH BALIK!PANDAI2 LE KO SETTLEKAN MASALAHNI....AKU tanya lagi, baju apa, sekolah ke, dia kata semua, baju2 sek, prep yang dah siap bergosok, dia juga yg gosok, di mana tinggal, aku tanya lg,     " gantung kat divider......??????!!!!!!mcm,2perasaan ader  
         aku pelik!!td, ada budak naik 4 by 4 seb kita orang kat highway tebrau; dia dengan selambe '  ha ha baru nak balik gak' aku tanya mana awk tau, tuuu tengok baju sek dia bergantung....masa tu DIA TAK PERASAN KE BAJU SEKOLAH DIA TAK DER GANTUNG!!!
         sampai jek bandr k, terus cari baju sek, since sunday most of the shops were closed; kalau ade pun baju putih; dia tak pakai putihhhh....hati sakit, sedih, tak tau nak ckp apa lg; BENDA yang kita org tak nak sgt JADIK jadi LAGI.....call tok mak, tanya kedai ygada jual baju sek, abah lak kata . balik je rumah dulu...ANGIN SATU BADAN.... pegi satu kedai, ada tudung jek, dia tak nak, nak yg CANGGIH punya; masa tu sabar lg, dlm saat2 mcm ni pun nak memilih...amik jer
         aku meletup masa kat umah, geram amik wuduk , solat, mintak Allah beri petunjuk...alhamdulillah teringat ustzah laili, dr smkpw yg dah balik kluang.....dia soh pegi nan yuang...kalau tak bAru carik kat mall.. alhamdulillah semua ada duit lagiRM140.....abah yg drive, bebel2 juga, tapi bab tanggungjawab abh memang aku sgt respect, dia atas katil, menangis...akibat kena penangan aku, babah dia, tok mak n tok abah, mak mengeluh juga sbb dia x ikut, takut tak padan....rupa2nya dia bgt tau mak , ada baju dlm stor yg ditinggal pelajar yg dah habis skolah....apasal x ckp ngan mak dia ni....sanggup ke nak pakai baju yg tah dah jadi comforter tikus/lipas dsbnya!@!@!@
    Ya allah aku tgh carik penyelesaian ni...nak kasik makan kismis minda ke, coklat minda ke...TOLONG!!

No comments:

Post a Comment